Google+ Autisme, wat nu..?: Vincent Baalman en Merel van Vroonhoven

zondag 18 november 2012

Vincent Baalman en Merel van Vroonhoven

Voorzitters Nederlandse Vereniging voor Autisme

Ir Vincent Baalman is benoemd tot voorzitter van De Nederlandse Vereniging voor Autisme en het AutismeFonds. Merel van Vroonhoven is tot het bestuur toegetreden als vice-voorzitter.

Ruim dertig jaar werkte Baalman (1947) als adviseur, ondernemer en bestuurder in de gezondheidszorg. Baalman was o.a. oprichter en directeur van het organisatieadviesbureau Zorg Consult Nederland dat met 50 vaste medewerkers in die periode toonaangevend was in de zorg. Sinds zijn uittreden in 2007 is Baalman part time werkzaam als zelfstandig adviseur, begeleider en coach.

“Ik wil graag de opgedane kennis en ervaring en het netwerk dat ik in de loop der jaren heb opgebouwd, als vrijwilliger ten gunste laten komen van mensen die te maken hebben met een autisme spectrum stoornis”, aldus Baalman, “Naar ik hoop kan ik, door verantwoordelijkheid te nemen als voorzitter van de NVA, een bijdrage leveren aan de verbetering van de positie van mensen met autisme en de ontwikkeling van hun persoonlijke kwaliteiten”.



Merel van Vroonhoven (1968) is in het dagelijks leven ondermeer lid van de raad van bestuur van NS. In die hoedanigheid maakt zij zich, naast haar verantwoordelijkheid voor diverse bedrijfsactiviteiten, hard voor diversiteit en inclusie bij de NS.

“Eind vorig jaar zijn we bij NS begonnen om ons vanuit ons diversiteit- en inclusiebeleid ook te gaan richten op mensen met een beperking (of zoals ik het liever noem een speciaal talent) en daardoor vaak afstand tot de arbeidsmarkt, waaronder mensen met autisme”, aldus van Vroonhoven. “Op het vlak van werk en autisme is naar mijn mening, net als op vrijwel alle terreinen als het gaat om autisme (acceptatie, emancipatie, participatie en zorgverlening) nog een hele wereld te winnen. Daar wil ik me graag voor inzetten, zowel vanuit mijn verantwoordelijkheid als werkgever als persoonlijk”.

Recent is van Vroonhoven door de Staatssecretaris van VWS gevraagd om voorzitter te worden van de werkgroep 'Vanuit autisme bekeken', waar de NVA ook in vertegenwoordigd zal zijn. Merel van Vroonhoven is uitgeroepen tot Topvrouw van 2012 en is moeder van twee zonen, van wie een met autisme.

Bron: NVA


Geen opmerkingen:

Zoeken in Bol.com