Google+ Autisme, wat nu..?: IN DE SCHIJNWERPERS..:

vrijdag 12 juli 2013

IN DE SCHIJNWERPERS..:

Afwisselend richten wij op Autisme / AD(H)D Blogs onze Schijnwerpers op een bijzondere gebeurtenis of Blog(s) over AD(H)D of Autisme. De gebeurtenis of Blog en/of de Blogger of Blogster krijgt dan speciale aandacht in de vorm van een interview, achtergrondinformatie e.d.

Op dit moment staat bij ons in de Schijnwerpers:

TICSnieuws

Hallo, ik ben Annet Heijerman. Ik ben psycholoog en tekstschrijver en schrijf o.a. over ADHD, autisme, dwang en tics. Vooral over dat laatste onderwerp is heel weinig informatie beschikbaar, terwijl ouders zich snel zorgen maken als hun kind tics heeft.

Omdat tics vaak samengaan met andere gedragsproblemen, wordt vaak onterecht gedacht dat het een kenmerk is van bijvoorbeeld ADHD of autisme. Hierdoor wordt een kind niet altijd goed begrepen en op de juiste manier begeleid. Om die redenen schreef ik het boek 'Tics. Handboek voor ouders en leerkrachten' en hou ik het blog www.ticsnieuws.blogspot.nl bij met weetjes en begeleidingstips.

Mijn motto: 'Ieder kind heeft zijn eigen mix van eigenaardigheden, waar niet altijd een officiële diagnose bij past, maar die wel bepalend is voor een goede begeleiding. Het is de kunst om die mix te ontrafelen.'

Autisme / AD(H)D Blogs


Geen opmerkingen:

Zoeken in Bol.com