tag:blogger.com,1999:blog-8837693072635935164.post6362032811541423103..comments2024-03-04T06:55:29.390+01:00Comments on Autisme, wat nu..?: GROTE KLASSEN MAKEN VAN ‘PASSEND ONDERWIJS’ EEN MISSION IMPOSSIBLEUnknownnoreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-8837693072635935164.post-63487653770773273172013-12-21T13:32:22.568+01:002013-12-21T13:32:22.568+01:00Verschrikkelijk al die maatregelen. Het kan gewoon...Verschrikkelijk al die maatregelen. Het kan gewoon niet. Hoe moeten kinderen met een beperking in deze volle klassen leren. De leerkracht is er niet voor opgeleid. Op speciaal onderwijs zijn allerlij mensen aanwezig die kinderen in cricis situaties kunnen helpen. Ik zie al in een klas van 27 kinderen een kind helemaal ontsporen niet omdat het een vervelend, lastig kind is maar omdat het een woede aanval krijgt. Geluiden dringen harder door. Hierdoor kan een kind met een beperking zich niet goed concentreren. Als deze kinderen de lesstof aangeboden krijgt (zoals kinderen zonder beperking) komt er te veel informatie ineens op ze af. Dus geen rijen met dertig sommen maar een rijtje met vier of hoe dit per kind ook nodig is of aangepast moet worden. Speciaal onderwijs is er omdat het nodig is. Een duiker stuur je niet met een halve fles zuurstof het water in als hij een volle nodig heeft. Laten wij deze geweldige kinderen nu gewoon verdrinken??? Wakker worden in Den Haag. Het zijn deze kinderen die ook recht hebben op een toekomst en deze wordt hun nu moeilijk zoniet onmogelijk gemaakt! Heb het nog geen eens over overspannen leerkrachten. ZIj willen wel maar met alle liefde voor hun vak kunnen ze dit nooit gaan bolwerken. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02927217601598677550noreply@blogger.com